maandag 10 augustus 2009

Honderden piemels

Als er een nieuwsbericht op de site van de Telegraaf staat waarin de naam Wouter Bos of Geert Wilders voorkomt, levert dat binnen een paar minuten reacties op. Die zijn vrijwel zonder uitzondering WOEDEND, en ze laten zich lezen alsof iemand in je gezicht staat te brullen.
Stelregel: hoe minder argumenten, hoe meer uitroeptekens.
Na een reactie of vijf, zes, kom steevast de eerste die door de redactie is verwijderd. Wat daar in stond, laat zich meestal wel raden.
Raadselachtiger vind ik altijd de reacties onder een bericht die zijn verwijderd door niet een redactie, maar door de auteur zelf.
Die kreeg dus spijt. Maar waarvan dan? En waarom?
De tweede reactie onder de aankondiging van deze blogwedstrijd was er zo een. Van Sarah van Dee. Ze schreef iets, maar haalde het weg. Een minuut later schreef ze: “Count me in.”
Ze was daarmee de tweede die meedeed. De eerste was MHN, van blog http://mijngeniebeperktzichbijnamenverzinnen.blogspot.com.
MHN is een studente in Enschede, maar ze droomt van Londen. Of specifieker: ze is inmiddels alweer een ex-studente in Enschede en ze gaat binnenkort daadwerkelijk naar Londen. En ze doet aan internetdaten. Zoals iedereen die aan internetdaten doet, schrijft ze dat ze “niet wanhopig” is. Misschien ken je haar wel: ze is dat meisje met profiel “Ik hou van hobbies, paarden en knutselen en moest heel hard giechelen om die zin. Jij ook? Hoi.”
Giechelen is voor meisjes, maar grinniken moest ik wel om de beschrijving van haar stem na vier dagen Dourfestival: “Alsof er honderden piemels door mijn keel zijn geschuurd”. Vooral vanwege de half verontschuldigende toevoeging: “Er is geen andere omschrijving voor.”

Leon

3 opmerkingen:

  1. Dat doet mij eraan herinneren dat ik nog een doosje keelpastilles in mijn tas moet stoppen. Dank!
    (Ik zal deze reactie niet verwijderen; want dat zie jij dus he?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Honderden piemels?

    Nee, ééntje maar: http://swifferenenswaffelen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik heb weer een nieuw verhaal wat hier wel indirect aan gerelateerd is...

    BeantwoordenVerwijderen